A kommunikációban a legfontosabb dolog, hogy meghalld és megértsd, ami valóban elhangzott és, azt is, ami nem hangzott el!
Az asszertív kommunikáció nehézsége egyetlen momentumban rejlik!
Tudatosságot igényel.
Amikor befelé figyelünk, önkontrollt gyakorlunk!
Az asszertívitás egy önérvényesítő magatartásforma! Olyan kommunikáció, amelyből a kommunikációs felek nyertesen kerülnek ki. Mindketten!
Asszertív kommunikáció során úgy érvényesítem az akaratomat, hogy azzal nem bántok meg senkit, és hozzásegítem a partneremet ahhoz, hogy az ő érdekei se sérüljenek. Egy olyan szemlélet tehát, amelyben nincsenek vesztesek, mindenki győztesen kerül ki a helyzetből.
Az asszertívitás remek konfliktus kezelési eszköz is.
Az asszertívitás erőszakmentessége abból a felismerésből táplálkozik, ami szerintem a legfontosabb felismerés, hogy megérezzük a felelősségünket a tekintetben, hogy a saját sikerünk saját magunkon múlik és, hogy ez csak a saját felelősségünk. Amikor ezt megtanuljuk és alkalmazni is tudjuk, akkor tudunk hatékonyan kezelni konfliktusokat is!
A szervezeten belül, és külső partnerekkel is, fontos, hogy a kollégák tudják érvényesíteni érdekeiket, miközben hatékonyan építik partneri kapcsolataikat is.
Az érdekérvényesítő kommunikáció a siker kulcsa egyéni, csoport és vállalati szinten is.